Yrityksen nimi
Danske Bank A/S, Suomen sivuliike
Yrityksen nimi
Danske Bank
Verkkosivusto
https://danskebank.fi/
Puhelin
0200 2580
Osoite
Tarkista lähin toimipiste verkosta
Danske Bank on suuri pohjoismainen pankki, joka tarjoaa Suomessa tilit, kortit, asuntolainat, kulutusluotot, rahastot ja varainhoidon sekä Premium‑ ja Private Banking ‑palvelut.
Palvelu sopii, kun haluat keskittää arjen pankkiasiat ja sijoittamisen isoon toimijaan ja hyödyntää vahvoja digipalveluja mutta asioida tarvittaessa konttorissa.
Hinnoittelu perustuu paketteihin ja on keskitasoa. Tuotteet ja palvelu ovat selkeitä, vaikka aiempi rahanpesuskandaali himmensi pankin mainetta.
Runsas valikoima laina- ja sijoitustuotteita
Kattavat peruspankkipalvelut
Vakuudetonta lainaa vain 15 000 euroa
Asiakaspalvelu vain arkisin
Danske Bank A/S, Suomen sivuliike
Danske Bank
https://danskebank.fi/
0200 2580
Tarkista lähin toimipiste verkosta
Danske Bank on monipuolisten palvelujen pankki yrityksille ja yksityishenkilöille. Pankki tekee yhteistyötä monen tahon kanssa.
Esimerkiksi Fennia ja Danske Bank tarjoavat yhdessä vakuutuksia alennuksella ja kiinteistöjä välittävä Kiinteistömaailma auttaa Danske Bankin asiakkaita asuntoasioissa.
Pankin lainatuotteet kattavat erilaiset lainat aina opintolainasta asuntolainoihin saakka ja lisäksi pankki myöntää erilaisia Visa- ja Mastercard-maksukortteja
Sijoittajalle Danske Bank tarjoaa apua osakesijoittamisen ja rahastosijoittamisen muodossa ja pankista löytyy myös useita säästötilejä ja -rahastoja.
Danske Bank Oyj on tanskalaisen Danske Bank -konsernin tytäryhtiö. Konserni on perustettu jo vuonna 1871 ja sillä on toimintaa useissa maissa.
Suomessa Danske Bankin historian voidaan katsoa alkaneen jo vuonna 1887, jolloin Postisäästöpankki perustettiin.
Postipankista muuttui mutkien kautta Sampo Pankki vuonna 2001. Danske Bankin nimellä pankki alkoi toimia vasta vuonna 2012, kun entiset Sampo Pankin konttorit vaihtoivat yrityskaupan myötä nimensä Danske Bankiksi.
Maailmanlaajuisesti konsernilla on yli 23 000 ja Suomessa työntekijöitä on 1 800. Suomessa Danske Bank palvelee lähes miljoonaa henkilöasiakasta ja lisäksi 90 000 yritys- ja yhteisöasiakasta.
Vuonna 2012 Danske Bank oli Suomen kolmanneksi suurin pankkiryhmä 11 % osuudella luotoista ja 13 % osuudella talletuksista.
Danske Bankin peruspalveluihin kuuluu korttien ja tilien lisäksi erilaiset verkkopalvelut, MobilePay -mobiilimaksupalvelu ja erityiset palvelupaketit. Palvelupaketit on tarkoitettu nimenomaan Danske Etuohjelman jäsenille ja ne sisältävät pankkiasioiden hoitamista helpottavia palveluita.
Pankin asiakkaiden ei tarvitse asioida pelkästään konttorissa, vaan Mobiilipankki, Tablettipankki ja puhelinpalvelu mahdollistavat omien raha-asioiden hoitamisen missä ja milloin vain. MobilePay-sovelluksen avulla taas voit maksaa ostokset puhelimellasi.
Päivittäisten raha-asioiden hoito sujuu kuitenkin vallan hyvin tavallisella Danske Bankin käyttelytililläkin. Tilivaihtoehtoja on kuusi yhdeksän:
Danske-tili. Tavallinen käyttötili arjen rahankäyttöön. Voit liittää Danske-tiliin maksukortin ja hoitaa maksut myös verkossa. Tili sopii mainiosti palkan ja muiden tulojen vastaanottamiseen.
Turvatili. Ilmainen säästötili pahan päivän varalle. Halutessasi voit tehdä myös säästämissuunnitelman. Säästöillä on 0,3% korko ja 5 ilmaista nostoa vuodessa. Talletuksia voi tehdä rajattomasti.
Tavoitetili. Lyhytaikainen säästötili, jonka voi avata itse verkkopankissa. Tilistä ei peritä kuukausimaksua. Voit tehdä 10 maksua vuodessa ilmaiseksi. Säästä vähintään 20 euroa kuukaudessa ja saat säästöillesi 0,3% koron. Lisäksi säännöllinen tallettaminen oikeuttaa bonuksiin.
ASP-tili. 15-39 -vuotiaille tarkoitettu säästötili nimenomaan ensiasunnon hankintaa varten. Yli 18-vuotiaan ASP-tilille voivat tallettaa vanhemmat ja isovanhemmatkin, jotta säästäminen sujuu nopeammin.
Kultapossusäästötili. Vanha tuttu lasten ensimmäinen oma pankkitili, jolle myös läheiset voivat tallettaa. Korko on kiinteä 0,3 % peruskorko. Lisäksi maksetaan 0,3 % bonuskorko, jos tilille talletetaan säännöllisesti vähintään 30 euroa kuukaudessa.
Etutili. Etuohjelmaan kuuluva säästötili, jonka korko kasvaa sitä mukaa kun ohjelman jäsen etenee etutasoilla. Tililtä voi nostaa rahaa aina halutessaan, mutta korkoa ei makseta kuukautena, jolloin teet noston.
Etuohjelmaan voi liittyä kuka tahansa Danske Bankin asiakas yksinkertaisesti verkkopankissa, puhelimitse tai konttoreissa. Etuohjelmassa on neljä eri tasoa.
Lisäksi nuorille ja opiskelijoille on omat etuohjelmansa. Etuohjelmaan liittyminen tuo mukanaan monenlaisia etuja, kuten Etutili, alennuksia vakuutuksista sekä henkilökohtaista palvelua Danske Bankin asiantuntijoilta.
Danske Bankin maksukortteja on useita erilaisia ja voit lisätä niihin muitakin ominaisuuksia.
Luottokorteissa vaihtoehtoja ovat matkavakuutuksella varustetut MasterCard Platinum ja MasterCard Gold sekä luotto- ja pankkikortin yhdistelmä MasterCard Credit/Debit.
Tavallisia pankkikortteja ovat MasterCard Debit ja MasterCard Debit Online. Jälkimmäinen on debit-pankkikortti, joka sopii myös verkkokaupoissa maksamiseen.
Halutessasi voit liittää korttiin myös K-Plussa -ominaisuuden, joka kerryttää K-Plussa -pisteitä aina kun asioit K-Plussa-liikkeissä.
Jos taas matkustat paljon esimerkiksi työn puolesta, Finnair Plus Visa Gold on luottokortti matkavakuutuksella, jolla kerrytät Finnair Plus -pisteitä kaikista tekemistäsi ostoksista.
Voit hoitaa Danske Bankissa valuutanvaihdon ja ulkomaan maksut useimmiten hyvinkin edullisesti.
Lisäpalveluihin kuuluuvat myös kuolinpesän hoito sekä talletussuoja, jonka kaikki pankin asiakkaat saavat automaattisesti tilille säästetyille varoille.
Talletussuoja suojaa pankin asiakkaan rahat 100 000 euroon saakka, vaikka pankki menisi konkurssiin.
Danske Bankin mobiilimaksamiseen tarkoitettu sovellus Mobile Pay on noussut nopeasti suosituimmaksi mobiilimaksutavaksi Suomessa.
Mobile Pay mahdollistaa helpot rahansiirrot yksityishenkilöiden välillä, ja sillä voi nykyisin myös maksaa ostoksia monessa paikassa.
Moni lainaa rahaa pankista suurempiin tai pienempiin hankintoihin. Danske Bankilla on useampia eri vaihtoehtoja silloin, kun tarvitset lainaa asuntoa, autoa tai muita hankintoja varten.
Asuntolainoja on ASP-lainan lisäksi 3 erilaista:
Asuntolaina Perus
Asuntolaina Vakaa
Asuntolaina Vakaa Plus
Perustason asuntolainaan kuuluu 25 prosentin alennus ensimmäisen vuoden maksusta.
Vakaa ja Vakaa Plus antavat taas lisää etuja lyhennysvapaista kuukausista korkosuojaukseen ja lainamuutoksiin asti. Viitekorko kaikissa asuntolainoissa on Euribor.
Käyttölaina ja kertalaina sopivat pienempiin ostoksiin, kuten auto tai kodin kunnostaminen. Käyttölaina on vakuudeton luotto enintään 10 000 euroon asti.
Voit nostaa ja maksaa lainaa takaisin miten sinulle vain sopii ja se on uudelleen käytettävissäsi takaisinmaksun jälkeen. Kertalainaa voi hakea yli 10 000 euron hankintoihin, mutta sitä varten tarvitaan kuitenkin vakuus ja velkakirja. Takaisinmaksusta ja laina-ajasta sovitaan erikseen.
Danske Bankin erikoisuus on Danske Haavelaina. Kyseessä on pienempi kertaluotto, jonka saa ilman vakuuksia. Haavelaina ei siis vaadi muuta omaisuutta vakuudeksi.
Se sopii hyvin arjen kulujen hoitoon erityisesti muuttuvissa elämäntilanteissa. Lainan takaisinmaksu tapahtuu erissä ja marginaali on alkaen 5 prosenttia.
Voit jättää Danske Bankille lainahakemuksen netissä tai keskustella pankin lainaneuvojien kanssa vaikkapa lainaturvasta tai asustosäästämisestä.
Mikäli et ole varma, mikä on juuri sinulle paras Danske Bank laina, kokeile pankin lainalaskuria. Katso myös Financer.comin oma lainalaskuri.
Vaikka olisit aivan aloittelija säästämisessä, Danske Bankilta saat tietoa säästämisestä ja sijoittamisesta yleisesti. Voit säästää itseäsi, lapsiasi tai eläkepäiviä varten säästötilien avulla tai sijoittamalla rahat.
Sijoittaminen tekee sijoitussummien kasvusta mahdollisesti suurempaa kuin tileille tallettaminen, mutta toisaalta taas riskit ovat suuremmat.
Danske Bankin sijoitusvaihtoehtoja ovat erilaiset rahastot, osakkeet ja sijoitusobligaatiot. Danske Bankilta löytyy Suomen laajin rahastovalikoima.
Muita vaihtoehtoja ovat mm. joukkolainat ja vakuutussäästäminen. Voit seurata sijoitustesi kehitystä verkkopankissa ja tarpeen tullen kääntyä sijoitusneuvojien puoleen.
Danske Bank ja Akava toimivat tiiviissä yhteistyössä tarjotakseen Akavan alaisten liittojen jäsenille huomattavia säästöjä erilaisista palveluista.
Eräs tärkeimmistä eduista on mahdollisuus saada asuntolainaa ilman toimitusmaksua ja järjestelypalkkiota. Lisäksi asuntolainaan luvataan edullisempi marginaali ja lyhennysvapaat ilman toimituskuluja.
Huomattavan säästön arkeen tuo myös jopa 50 prosentin alennus päivittäissestä pankkiasioinnista, mikäli valitset Danske Platinum Plus -päivittäispalvelupaketin. Danske Gold-paketista saat 25% alennuksen.
Mikäli olet ottanut lainaasi lainaturvavakuutuksen, saat tähän 40 prosentin korotuksen korvaustilanteessa.
Muiden Dansken asiakkaiden tavoin, myös Akavalaiset saavat huomattavat edut Fennian vakuutuksiin.
Jos haluat keskittää pankkipalvelut ja vakuutukset, Danske Bank on hyvä valinta.
Pankki tekee yhteistyötä vakuutusyhtiö Fennian kanssa. Voit hankkia vakuutukset koko perheelle ja omaisuudelle.
Lisäksi Danske Bankin Etuohjelmaan kuuluminen tuo etuja vakuutusten hankintaan liittyen: etuohjelman jäsenet saavat jopa 20 prosentin alennusta Fennian vakutuuksista sekä VIP-palvelua yhdestä ja samasta puhelinnumerosta.
Danske Bank palvelee asiakkaitaan chatin, sähköpostin sekä puhelimen välityksellä.
Danske Bank Chat-asiakaspalvelu sekä puhelinlinja palvelevat arkisin kello 8-16 niin tavanomaisissa pankkiasioissa kuin lainoihin ja sijoittamiseen liittyvissä asioissa.
Helpointa ja nopeinta on ottaa yhteyttä chatissa, jolloin ei tarvitse odotella puhelimessa jonotusmusiikkia kuunnellen tai vahdata milloin vastaussähköposti saapuu.
Financer -sivustolla olemme sitoutuneet auttamaan sinua raha-asioissasi. Kaikki sisältömme noudattaa toimituspolitiikkaamme. Kerromme avoimesti, kuinka arvioimme tuotteita ja palveluita arviointiprosessissamme ja kuinka tienaamme rahaa.
mandyroderius6
28. heinäk. 2025Plussat
Ei ole mitään positiivista sanottavaa….
Miinukset
Vaaditaan pienistäkin mobilepay siirroista (5€) erilaisia selvityksiä, vaikka selvityksen laittaa et tule näkemään rahoja!! Rahat pidetäänjäädytettyinä,etkä saa käyttää niitä vaikka lopettaisit asiakkuuden!!!
123
28. heinäk. 2025Plussat
Olen ollut asiakas jo muutaman vuoden ja oon ollut tosi tyytyväinen. Aina kun on ollut jotain kysyttävää, niin asiakaspalvelusta on saanut nopeasti apua. Ne tuntuu...
Miinukset
No downsides mentioned
123
28. heinäk. 2025Plussat
Moro! Ajattelin kirjoittaa pari sanaa Danske Bankista. Oon ollut heidän asiakkaana jo jonkin aikaa ja voin sanoa, että palvelu on ollut todella hyvää. Joka kerta...
Miinukset
No downsides mentioned
heidi.valo
28. heinäk. 2025Plussat
Joskus viisitoista vuotta sitten Joensuun konttorilla oli aivan ensiluokkainen asiakaspalvelija töissä. Sen jälkeen ei olekaan oikein kehuttavaa löytynyt.
Miinukset
golile9110
28. heinäk. 2025Plussat
Omat kokemukset käyttötilistä ja lainoista ok. Mutta kun tuli ilmoitus Suomen liiketoiminnan myynnistä, päätin myös vaihtaa pankin muualle.
Miinukset
No downsides mentioned
gisajew745
28. heinäk. 2025Plussat
Olen ollut Dansken asiakas kymmeniä vuosia, ensimmäinen tili avattiin itselle jo kun nimenä oli Leonia ja homma toimi, mutta sittemmin vuosien mittaan taso on valitettavasti...
Miinukset
Maksuja peritään ihan joka asiasta ja palvelumaksut on kuukausittain korkeita. Maksuja peritään yksittäisten laskujen maksamisestakin, missä ei ole mitään järkeä. Pankin vaihto edessä.
debos38621
28. heinäk. 2025Plussat
Lainapäätös tuli nopeasti ja korko kilpailukykyinen.
Miinukset
Aika tiukat ehdot ja lainahakemukseen tarvittiin vaikka mitä liitteitä, mikä vei paljon ylimääräistä aikaa
ollim.jantunen
28. heinäk. 2025Plussat
Verkkopankin perustoiminnot eli laskujen maksaminen ja tilisiirrot.
Miinukset
Asiakaspalvelu on luokaton. Yksinkertaisiin pyyntöihin ei saa vastausta viikkokausiin. On myös mahdoton saada puhelinpalvelusta infoa siitä, koska asioita aiotaan hoitaa. Yli viisi viikkoa sitten lähettämiini...
pyhanrobben
28. heinäk. 2025Plussat
Sain asuntolainaani parhaan koron Danske bankista ja muutenkin esim verkkopankki on kohtuu hyvin toimiva ja ulkopuolisten maksujen välittäminen ja tunnistus toimii pääasiassa hyvin
Miinukset
Asiakaspalvelu on mennyt parin viime vuoden aikana aivan luokattomaksi. Tällä hetkellä minulla on kadonneen kortin uusintaa koskeva kysymys verkkopankissa vastaamatta kolmatta viikkoa. Ennen niihin vastattiin...
pesuaku
28. heinäk. 2025Plussat
Ei ole paljon häiriöitä.
Miinukset
Asiakaspalvelu IHAN SURKEAA! Varmasti suomen hitain asiakaspalvelu! Yli tunnin puhelimessa ilman vastausta?! Ja konttoreita ei ole kun muutama ja niihin pitää varaa aika ja lähin...
johanna.westling.perho
28. heinäk. 2025Plussat
Ei löytynyt plussaa tällä kertaa.
Miinukset
Asiakaspalvelu ei toimi, vastaus 'en voi tälle mitään' ei riitä! Kuolinpesän asiakairjoja tarkistetaan n. 3 kuukautta! Sanoivat 15.3. että tarkistavat vielä tammikuun alussa saapuneuta asiakirjoja....
oskari.oollikainen
28. heinäk. 2025Plussat
Avainlukukorteista päästiin eroon ensimmäisinä pankkeina suomessa
Miinukset
Mobiiliappi laahaa vuosia kilpailijoita jäljessä. Asiakaspalvelu hidasta. Konttorikäyntiä vaaditaan pienistäkin asioista ja oman kaupungin konttori suljettu ja lähimpään 150km. Typeriä turvaominaisuuksia joista jokainen vaatii oman...
mikanylu
28. heinäk. 2025Plussat
Olin hyvin tyytyväinen Leonia / Sampo aikaan. Niin tyytyväinen että se on kantanut näihin päiviin asti vaikkei kymmeneen vuoteen ole ollut todellakaan syytä.
Miinukset
Asiakkaan kuunteleminen -tätä ei danskessa harrasteta lainkaan.
koskelakatrima
28. heinäk. 2025Plussat
Miinukset
Asiakaspalvelu on todella huonoa. Asioita unohdellaan, ei tiedetä vastausta eikä edes yritetä selvittää asioita lukuisista soitoista huolimatta. Täysin ammattitaidotonta sekoilua!
pariraskaana
28. heinäk. 2025Plussat
No upsides mentioned
Miinukset
Palvelu tökeröä ja heikkoa. Myös meillä meni turvakortit jumiin viime viikolla Danske Bankin sivujen pätkiessä. Uusien korttien haku 2x20euroa. Miten pankki voi periä maksua omien...
ville
28. heinäk. 2025Plussat
En ole (ainakaan vielä) pankin asiakas, mutta vierailinpa nettisivuillaan äsken. Luulin joutuneeni aikakoneella 15 vuotta taaksepäin! Miten voi olla vuonna 2018 pankilla tollaiset nettisivut? :D
Miinukset
No downsides mentioned
ugabugae
28. heinäk. 2025Plussat
No upsides mentioned
Miinukset
Minä olen ollut Postipankin Sampon ja Danksebankin asiakas vuodesta 1971. Minä olen ollut montakymmentä vuotta ulkosuomalanen ja useimmiten olen käyttänyt tiliä vaan Suomen vierailujen, perimärahojen...
miia_maria8992
28. heinäk. 2025Plussat
No upsides mentioned
Miinukset
Tiliä avaamaan mennessäni, ei kerrottu, että minulla oli jo erittäin hyvätuloinen säästötili siellä, ilmeisesti sopimuksessa merkattu suuri korkotaso (vaikka euribor oli nollassa tai alle). He...
vp_antikainen10
28. heinäk. 2025Plussat
Yli kymmenen vuotta ollut Danske Bankin asiakas. Suhteellisen hyvin asiat mennyt, enkä lähtenyt silloin kun moni muu jätti kyseisen pankin. Palvelu ei aina ole ollut...
Miinukset
No downsides mentioned
niinah123
28. heinäk. 2025Plussat
Lapsille avasimme Kultapossutilit, kun on itselläkin silloin muinoin kyseinen tili lapsena ollut. Tilin korko on mielestäni parempi kuin muilla pankeilla. Kaikilla ei edes ole tarjolla...
Miinukset
No downsides mentioned
123
28. heinäk. 2025Plussat
Sampo pankissa ja Nyt Danske Bankissa on meidän perheen pankkipalvelut aina hoidettu. Olen aina ollut tytyväinen palveluun, joitain ongelmia oli silloin sampon kanssa muutamia vuosia...
Miinukset
No downsides mentioned